Website voor je vakantiehuisje?
Wil je potentiële huurder meer informatie bieden, is een website een goede plek. Maar het zal een website zijn die niet eenvoudig in zoekmachines te vinden zal zijn. Dat komt omdat er veel grote websites zijn die grote verzamelingen vakantiehuizen aanbieden. De bedrijven achter dergelijke websites hebben veel marketingbudget om goed gevonden te worden. Ze moeten wel, ze leven ervan.
Betekent dat dan dat jouw website kansloos is? Niet helemaal. Naast de zoekmachines hebben we twee mogelijkheden om jouw vakantiehuis (lees: website) onder de aandacht te krijgen. Dat zijn Google Maps en sociale media.
Google Maps
Steeds vaker gebruiken vakantiegangers Google Maps om een bestemming te verkennen. Als jouw vakantiehuis dan opvalt, hoeven ze eigenlijk niet verder te zoeken en zijn we de tradionele zoekmachines dus voor.
Registreer dus altijd je vakantiehuis op Google Maps. Het is eenvoudig, je klikt een adres aan en dan kies je voor ‘Bedrijf toevoegen’. Na registratie ontvang je een briefkaart met een unieke code op het betreffende adres. Zo voorkomt Google dat je zomaar elk adres kan claimen.
Bij de gegevens die je kan invoeren, kan je ook het adres van je website opgeven. En zo vang je potentiële huurders.
Reviews
Als je je bedrijf ofwel vakantiehuis op Google Maps zet, krijg je onherroepelijk ook reviews. Als dat mooie reviews zijn, is het een idee de reviews op de website te zetten. En dat hebben we gedaan op de contactpagina van belrieux.nl.
Social media
Een andere bron van potentiële klanten, is social media. Een voorbeeld is het plaatsen van een korte video op Instagram of Tiktok. In de comments zet je dan de link naar de website. Klik bijvoorbeeld eens op deze video die we hebben gemaakt voor Belrieux.
Zeker op Tiktok wordt de video veel gedeeld. In het account staat dan de website genoemd zodat mensen die echt interesse hebben, het vakantiehuis kunnen vinden en boeken.