Communities
We maken tegenwoordig steeds vaker websites voor een groep specialisten die bij verschillende (eigen) bedrijven werken. Dan creëer je een online community die zich presenteert aan de doelgroep. Bekijk →
Veel van je zakelijke contacten kijken bij een eerste contact ‘even’ op je website. Voor de eerste afspraak of dan zeker wel na de eerste afspraak. Dus moet je website je bedrijf goed vertegenwoordigen. In stijl en sfeer. En de informatie die je contacten zoeken, moet aanwezig zijn.
Een website van een restaurant ziet er anders uit dan een website van een begrafenisonderneming. Dat komt omdat we als webdesigners bezoekers een juiste (eerste) indruk willen geven. Wanneer een website gezien wordt voordat werkelijk kennis gemaakt wordt met het bedrijf of haar medewerkers moet de verwachting kloppen.
En dat geldt ook zeker voor taxateurs. Er wordt een hoge mate van betrouwbaarheid en transparantie verwacht. De website van het Nederlands Taxatie en Adviesbureau heeft de juiste uitstraling. Naast uitstraling, een beschrijving van de werkzaamheden en een overzicht van medewerkers is er ook ruimte voor een sfeerbeeld van het bedrijf. Hiervoor is een professioneel fotografe ingehuurd zodat de foto’s minstens even professioneel zijn als het bedrijf zelf.
Je kunt een website ook goed gebruiken om communicatie met klanten te automatiseren. Bijvoorbeeld door nieuwe aanvragen van taxaties in formuliervorm te accepteren. In dit geval moeten aanvraagformulieren goed beveiligd worden omdat er met privacygevoelige gegevens wordt gewerkt. Zeker als je aanvragen automatisch laat toevoegen in je CRM-systeem moet de beveiliging 100% zijn.