De Nederlandse Malacologische Vereniging Nederland (MNV) heeft een hoop te laten zien en te vertellen. Met de inzet van enkele enthousiaste leden bouwde Webtail een nieuwe website naar het ontwerp van Jan Johan ter Poorten (Aperta).
CMS WordPress
Voor de nieuwe website van de MNV is een standaard thema met enkele plugins gebruikt aangevuld met maatwerk van Webtail. Hierdoor blijft het CMS (Content Management Systeem) eenvoudig en kunnen de betrokken leden de content eenvoudig bewerken. En dat moet, want de vereniging is altijd in beweging.
Agenda
Eén van de zeer nuttige plugins op de website is de agenda. De invoer van nieuwe evenementen, bijeenkomsten, excursies, etc. is eenvoudig, kan worden voorzien van een locatie incl. Google Map en wordt per categorie getoond. Evenementen die voorbij zijn, worden automatisch niet meer getoond op de website. Super handig.
De vereniging is erg actief op Facebook. De website heeft een speciale pagina waarop nieuwe berichten van Facebook worden getoond. Bezoekers kunnen doorklikken naar Facebook wanneer zij dat willen.
Lid worden
Natuurlijk gebruikt de MNV de website voor een aantal doelen, waaronder -zoals elke vereniging- het werven van leden. Er is dan ook veel aandacht voor de verschillende vormen van lidmaatschap en een formulier om je aan te melden als lid.
Waarde van de website
Ook hier worden de bezoekersaantallen en het gedrag van bezoekers bijgehouden in Google Analytics. Maar in tegenstelling tot veel commerciële websites, is het rendement niet te meten in conversies. Het aantal nieuwe leden die zich via de website aanmelden, is niet het enige rendement. Ook het delen en gebruiken van informatie over slakken en weekdieren is van onschatbare waarde.